Pro specialisty na online prodej elektroniky jsme vytvořili výdělečné marketingové kampaně a během 5leté spolupráce jsme obrat skrze tyto kanály navýšili o 156 % – a zisk z každé investované koruny zdvojnásobili.
E-shop Vpcentrum.eu se věnuje prodeji elektroniky, autodoplňků, kabelů, měřící a pájecí techniky a dalších zařízení. Nabízený sortiment je k dispozici také v klientově kamenném obchodu v Litoměřicích.
Pro odvětví prodeje elektronického příslušenství a zařízení je typická poměrně nízká marže. Aby se v takovém případě online reklama vyplatila, je potřeba dosáhnout PNO (poměru nákladů k obratu) v řádu jednotek procent.
I proto se jednatel Vpcentrum.eu, pan Václav Pevný, do výkonnostního marketingu sám nepouštěl a v roce 2018 poptal pro jeho realizaci Online Makers. Cíl byl jednoduchý: propagovat e-shop na internetu způsobem, který bude dlouhodobě přinášet zisk.
Z průzkumu klientova tržního segmentu vyplynulo, že nejvhodnějším kanálem k propagaci e-shopu je PPC reklama ve vyhledávačích Google a Seznam.
Na základě zpracované analýzy klíčových slov jsme vytvořili reklamy pro nejhledanější fráze a spustili je. V odezvě na dosažený zisk jsme pak text, cílení a další parametry každé kampaně optimalizovali.
rok | hodnota PNO |
---|---|
2018 | 10,31 % |
2019 | 7,18 % |
2020 | 5,38 % |
2021 | 4,86 % |
2022 | 4,7 % |
snížení PNO o 54,4 % | 156% zvýšení obratu | 54 ziskových měsíců |
---|---|---|
z 10,31 procentních bodů na 4,7 % | z placených kanálů | v řadě – po odečtení nákupní ceny, DPH a nákladů na správu reklamy |
„Spolupráci s Online Makers jsme zahájili na doporučení a mimo hlavní sezónu. Po úvodním nastavení a následné pravidelné optimalizaci se podařilo zvýšit náš obrat. To bylo zřejmé nejen v tu chvíli, ale i v porovnání stejného období v předchozích letech. Pevně věřím tomu, že se prodejní čísla budou nadále zlepšovat.”